Wie ben ik

Wie ben ik?

Hallo, mijn naam is Janneke Tholen.
Sinds 2009 ben ik de trotse eigenaar van mijn praktijk VOLOP.

In 2002 ben ik afgestudeerd als remedial teacher aan de Fontys Hogeschool in Tilburg. Daarna ben ik werkzaam geweest als remedial teacher (intern begeleider en leerkracht) op een reguliere basisschool, vrije school, speciaal basisonderwijs en een psychologisch instituut. Daar heb ik veel kennis op kunnen doen over verschillende onderwijstypen, werkwijzen en visies op het werken met kinderen. Hierdoor heb ik mijn eigen manier van werken kunnen ontwikkelen (zie ook VISIE).

In 2009 ben ik mijn eigen praktijk gestart. De vrije basisschool waar ik werkzaam was, besloot om remedial teaching te vervangen voor interne begeleiding. Deze functie heb ik jaren met plezier ingevuld. Toch ging ik op den duur het werken met individuele kinderen ontzettend missen. Dit heeft uiteindelijk geleid tot het opzetten van VOLOP praktijk voor remedial teaching en huiswerkbegeleiding.

In 2013 heb ik besloten om volledig mijn passie en hart te volgen en heb ik mijn schoolbaan opgezegd. Sindsdien werk ik fulltime in mijn eigen praktijk. Sinds die tijd ben ik me naast remedial teaching en huiswerkbegeleiding ook meer gaan verdiepen in thema's als mindfulness, concentratie en overprikkeling.

Op latere leeftijd is bij mij de diagnose dyslexie gesteld. Door bewust te gaan kijken naar mijn manier van leren, organiseren en communiceren heb ik vele inzichten gekregen. Daarnaast ben ik een manier van werken gaan ontwikkelen die me ondersteunt (bv. mindmappen). Deze ervaringen kan ik doorgeven aan de kinderen in mijn praktijk.

Naast mijn werk in mijn praktijk ben ik graag creatief bezig. Door o.a. te schilderen, tekenen en tuinieren. Ga ik naar yoga en wandel graag door het bos. Het geeft me ontspanning en maakt me blij.

In november 2016 is het idee in me ontstaan om een boek te schrijven voor kinderen en volwassenen. Om mijn persoonlijke ervaringen in het leven door te geven. Hieruit is VOLOP Dierenkracht verhalen met bijbehorende kaarten ontstaan. Een boek met kaarten dat kinderen, ouders, volwassenen, leerkrachten, begeleiders en therapeuten ondersteunt in het samen in gesprek komen. Om zichzelf en elkaar beter te leren kennen. Eind augustus 2017 is de eerste druk in de verkoop gegaan, inmiddels ligt de tweede druk ook al in de winkels en ben ik nu zelfs bezig met Engelse versie (zie verdere informatie Dierenkracht)!